Kalas.



23-års dagen i fredags var bra. Lång jobb dag som tillbringades vid fika bordet 70% av tiden. Därefter hem till älsklingen som storstädat hela lägenheten och gjort fint. Så sött. Presenter väntade, mitt Efva Attling halsband, bok och en butkett med rosor. Det som gjorde mig mest rörd var det fina kortet med texten: Först gillade jag dig, sedan gillade jag dig ännu mer - nu älskar jag dig mest av allt.

Planen var att gå ut och käka, men hade verkligen ingen lust att dra ut i regnet sitta på restaurang och käka...blev som ofta hemmamys. Inga mat ideér. Åkte och handlade vitlöksbröd, melon, potatisgratäng & revben. De sistnämda var så otroligt äckliga. Det var tur vi köpte endel gottis med. Kvällen avslutades vid elva tiden när jag slocknade i älskligens famn. Slutsats, en rätt mysig födelsedag.


Lördag var det dags för fikakalas (läs tantkalas). Efter att gjort flera både misslyckade och lyckade bak i veckan hade jag ju massor av vaniljbullar och tre sorters kakor att bjuda på. Dessutom gjorde jag en marängtårta. Även om vi var bra förberedda blev jag lite stressad och sur. Varför ska kalas alltid leda till stress och irritation? Vi båda tyckte att det var otroligt skönt när det var över.

Fick mer presenter dessutom. Fin blomma och Åre-choklad med testen "Jag gillar dig" av Annika på jobbet. Alcro våtrumsfärg (+ att pappa grejar så klart), presentkort på Mårtenssons Ur & Guld, bordsunderlägg i skinn, presentkort på Interflora, hårvårdsprodukter, pengar & blommor i massor. Färska blommor i hela lägenheten, det är fräscht!

           

              





                                                                               





Kommentarer
Postat av: Bella

Grattis i efterskott. Himla fina grejer!

2010-08-22 @ 17:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0